Visuomenės sveikatos priežiūra ugdymo įstaigose

Visuomenės sveikatos priežiūra ugdymo įstaigose
Atnaujinta: 2025-02-24

Mokinių sveikatos ugdymas

Sveikos gyvensenos ugdymas ugdymo įstaigoje yra neatsiejamas nuo visuomenės sveikatos specialisto darbo, kuris atlieka svarbų vaidmenį formuojant mokinių sveikatai palankius įpročius. Specialistas organizuoja edukacines veiklas, rengia paskaitas apie sveiką mitybą, fizinį aktyvumą ir psichikos sveikatą, taip pat teikia individualias konsultacijas mokiniams bei jų tėvams. Bendradarbiaudamas su ugdymo įstaigos mokytojais ir administracija, visuomenės sveikatos specialistas kuria sveikatai palankią aplinką, skatina profilaktines programas ir užtikrina, kad sveikos gyvensenos ugdymas būtų nuoseklus bei įtrauktų visą mokyklos bendruomenę.

Mokyklos visuomenės sveikatos priežiūros specialistas atsakingas už mokinių sveikatos stiprinimą, ligų prevenciją ir sveikatos raštingumo ugdymą.  Specialisto veikla padeda formuoti sveikos gyvensenos įgūdžius.

Visuomenės sveikatos specialistas, vykdantis sveikatos priežiūrą mokykloje, vykdo šias funkcijas:

  • renka kaupia ir analizuoja duomenis apie mokinių sveikatos būklę, pateikia ugdymo įstaigos vadovui asmens sveikatos priežiūros įstaigų specialistų rekomendacijas dėl mokinių sveikatos bei koordinuoja šių rekomendacijų įgyvendinimą; 
  • identifikuoja mokinių sveikatos stiprinimo ir sveikatos žinių poreikį, sveikatos raštingumo lygį atsižvelgdamas į jų amžiaus tarpsnius, bendradarbiauja su mokytojais ir organizuoja pamokas, paskaitas bei renginius apie sveiką mitybą, fizinį aktyvumą, psichikos sveikatą, asmens higieną ir kitas aktualias temas;
  • su bent vienu mokinio, pradėjusio lankyti mokyklą ir ugdomo pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas, tėvu (globėju, rūpintoju) aptaria mokinio sveikatos stiprinimo ir saugos poreikį, o kitų mokinių – pagal poreikį; 
  • mokyklos aplinkoje identifikuoja visuomenės sveikatos rizikos veiksnius ir teikia siūlymus dėl mokyklos aplinkos sveikatinimo priemonių įtraukimo į mokyklos strateginius veiklos planus; 
  • teikia ir (ar) koordinuoja pirmosios pagalbos teikimą mokykloje; 
  • esant poreikiui tikrina mokinių asmens higieną;
  • planuoja ir taiko užkrečiamųjų ligų ir jų plitimo profilaktikos priemones; 
  • prižiūri mokinių maitinimo organizavimą, konsultuoja mokyklos ar maitinimo paslaugų teikėjų darbuotojus, atsakingus už mokinių maitinimą, sveikos mitybos ir maisto saugos klausimais; 
  • pagal poreikį dalyvauja mokyklos vaiko gerovės komisijos veikloje.
  • organizuoja mokiniams, sergantiems lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis, mokinio savirūpai reikalingą pagalbą ugdymo įstaigoje.